Service

Våra välutbildade och auktoriserade servicetekniker erbjuder professionell service och reparation av era Topcon- och Sokkia-mätinstrument. Boka årlig service och kontroll för att säkerhetsställa att ert instrument är genomgånget, uppdaterat, kalibrerat och fungerar enligt specifikation.

För serviceärenden, årlig service samt uppdatering/genomgång av utrustning fyll i en serviceanmälan >>

Viktigt vid inskick av utrustning
Skicka alltid utrustningen väl förpackad.
• Vid inskick av totalstationer skall dessa alltid skickas i den hårda originalväskan som utrustningen levererades med vid nyleverans.
• Vid tidsbokning av årlig service skicka in utrustningen i god tid så att den finns på plats hos oss senast en dag före bokat datum.

Fraktsätt
• Om ni skickar med Postnord så använd tjänsten “Postnord Parcel” till företag. (OBS! Skicka ej som Postpaket “MyPack Collect”, rekommenderat eller annan tjänst där uthämtning krävs då vi inte har möjlighet att hämta ut försändelser).
• Om ni skickar med bussgods så måste “utkörning” kryssas i vid beställning då vi inte har möjlighet att hämta paket.
• Övriga transportbolag går bra att använda så länge utkörning till mottagaren är bokad. T.ex. Schenker, DHL, UPS m.fl.