Service

Våra välutbildade och auktoriserade servicetekniker erbjuder professionell service och reparation av era Topcon- och Sokkia-instrument. Boka årlig service och kontroll för att säkerhetsställa att ert instrument är genomgånget, uppdaterat, kalibrerat och fungerar enligt specifikation.

För serviceärenden, årlig service samt uppdatering/genomgång av utrustning fyll i en serviceanmälan >>

Viktigt vid inskick av utrustning
Skicka alltid utrustningen väl förpackad.
• Vid inskick av totalstationer skall dessa alltid skickas i den hårda originalväskan som utrustningen levererades med vid nyleverans.
• Vid tidsbokning av årlig service skicka in utrustningen i god tid så att den finns på plats hos oss senast en dag före bokat datum.

Fraktsätt
• Om ni skickar med Postnord så använd deras tjänst Företagspaket. (OBS! Skicka ej som Postpaket, rekommenderat eller annan tjänst där uthämtning krävs då vi inte har möjlighet att hämta ut försändelser).
• Om ni skickar med bussgods så måste “utkörning” kryssas i vid beställning då vi inte har möjlighet att hämta paket.
• Övriga transportbolag går bra att använda så länge utkörning till mottagaren är bokad. T.ex. Schenker, DHL, UPS m.fl.