Supporttekniker Maskinkontroll

Norsecraft Geo AB är auktoriserad återförsäljare för Topcon’s maskinstyrningssystem i Sverige. Produktsortimentet omfattar 2D och 3D GPS system för styrning och guidning av entreprenadmaskiner. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg och Höör.

Norsecraft Geo AB växer och vi behöver därför fler supporttekniker som kan stödja våra befintliga kunder men också assistera våra säljare i arbetet med att knyta nya kunder till företaget.

Arbetsuppgifter
Att via Telefon, Fjärrstyrning, E-post eller ute hos kunden ge support i de fall våra kunder har problem eller frågor som rör en produkt de köpt av oss. Detta kan röra sig om både hårdvarumässiga eller mjukvarumässiga frågor, filformat/modell eller handhavandefel.

När kunden anmäler ett fel gör supporttekniker först en omedelbar telefonanalys för att se om det är handhavande eller tekniskt fel som orsakar problemen. Lyckas man inte då lösa problemet får supporttekniker åka ut till kund för att se om detta kan lösas på plats. Lyckas man fortfarande inte så tas produkten till kontoret för en djupare analys och felåtgärdande.

I samband med ny leverans ingår också ofta att både konfigurera produkten och genomföra regelrätta handhavandeutbildningar. Lättare reparationer och uppgraderingar av produkter ingår också i arbetet. I tjänsten kan det även ingå att hjälpa till vid montage, felsöka i fält, byta kablage osv. Resor kan förekomma.

All kommunikation och alla åtgärder med kund registreras omedelbart i CRM systemet.

Supportteknikerna ingår i ett litet team där man vid behov hjälper och stödjer varandra i problemlösningen.

Krav
God förmåga att i tal och skrift tydligt kommunicera på framförallt svenska men även i något lägre grad på engelska, både i telefon, möten och mail,

Svenska – kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på Svenska, dels för den interna dokumentationen men framför allt vid kommunikation med våra kunder via e-post och när vi skriver lathundar/manualer.

Engelska – muntligt och skriftligt eftersom alla våra manualer och guider är på engelska och all vår dokumentation med Topcon sker på engelska

Meriterande
Tidigare erfarenhet av Maskinstyrning
Mätbakgrund / bygg bakgrund / branschbakgrund
Kundvana från kundtjänst / annat servicejobb
God datorvana
Erfarenhet av praktisk/teknisk felsökning inne/ute
Erfarenhet av att noga dokumentera ditt arbete i olika system

För att lyckas i tjänsten så är dina personliga egenskaper och förmågor minst lika viktiga som dina förkunskaper och erfarenheter
Det är mycket viktigt att du har förmåga att på egen hand sätta dig in i nya program och tekniska problem, hitta funktioner och själv skapa dig en förståelse för innehåll och sammanhang.

Att du har en genuin vilja att hjälpa och ge service till kunder kombinerat med en lyhördhet som hjälper dig att förstå kundens problem även när kunden inte själv riktigt förmår förklara dessa på ett tydligt sätt.

Vi vill självklart även att du med ett eget inre driv och stresstålighet kan arbeta självständigt men samtidigt också har en förmåga till ett ömsesidigt stöttande lagarbete vilket är extra viktigt i det mindre företaget.

Du behöver självklart vara prestigelös och ha god social kompetens med ett trevligt och tillmötesgående sätt, både mot kunder och kollegor.

Vi erbjuder
Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och generösa villkor men också möjligheten att bli en del i ett litet och sammansvetsat gäng som prestigelöst hjälps åt och hugger in där det behövs. Vi satsar mycket på personalens trivsel med olika aktiviteter.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lindergårds Talent management och frågor besvaras därför först och främst av Kjell Lindergård på 070-884 94 92.

Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till kjell.lindergard@yahoo.se